Jump to content
Vari-Lite Controls Support Forum

ASTUCES / TIPS


delfine

Recommended Posts

Bonjour à tous, 

J'aimerais lancer une discussion sur les astuces de chacun d'utilisation de cette console. En concert live, en théâtre...

Peut-être que ce n'est pas le bon endroit. Je trouve peu d'utilisateur de cette console, et j'aimerais pouvoir partager. 

Qu'en penses-tu ?

 

(Moi, j'ai la FLXS48 que j'utilise avec Z monitor sur tablette, et un clavier quand je suis à la maison (en préparation).)

Citation

Bonjour à tous,

J'aimerais lancer une discussion sur les astuces de chacun pour utiliser cette console . En live concret, en théâtre... 

Ce n'est peut-être pas le bon endroit. Je trouve peu d'utilisateurs de cette console, et j'aimerais pouvoir partager.

Qu'est-ce que tu penses?

(J'ai le FLXS48 que j'utilise avec le moniteur Z sur tablette, et un clavier quand je suis chez moi (en préparation).)

 

Link to comment
Share on other sites

  • Jon Hole changed the title to ASTUCES / TIPS

Nice idea! What is your own use mainly? concerts or theatre?

My use is mainly theatre, with use of dimmers, moving heads and LED fixtures.  

I use it at FOH with 13" touchscreen , external keyboard and trackball. (the last are easy for me, for fast scrolling through my cuelist , and naming cues/ editing times)

FLXS48 2 Universe.

I'm always using the main playback  (0) and of course the large GO button, for my main cuelist. 

If live timed effects or live timed other items are needed  , I use the other playbacks to add these.

 

 

Freelance Theatre Lighting designer/operator/allround technician/tech production/rental . Netherlands.

  FLX, FLX S48 2U, Solution, 13" multitouch monitor, 15" portable multitouch monitor, 11.4" lenovo thinkpad touch, network hub with wifi, powered usb hub, keyboard, trackball. 2x Elgato Streamdeck, nodes: showtec 2-3 and Lightshark node-4  2x 19" networkswitch,  IOS zeros remote.  22" Iiyama.

Link to comment
Share on other sites

Merci de ta réponse. J'espère toucher lus de monde.

Pour ma part, je l'utilise plutôt en concert Live et je peine à avoir tout sous la main. Je trouve le plus complexe est d'avoir à aller sur la view du playback pour gérer l'override :((

J'utilise beaucoup les Inhibits. Je regroupe mes faces, mes contres, mes latéraux, mes leds. Comme ça je peux tout éteindre facilement. Le seul hic, c'est que de cette manière je ne peux pas utiliser les solos :(

Bref, j'essaie de trouver des astuces, des compromis... Du coup, je me dis que l'on doit être plein dans le même cas, autant partager :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.